Mişcarea şi nenumăratele ei beneficii

Mişcarea şi nenumăratele ei beneficii

Autor: Alexandra Pavăl, fizioterapeut Kineto Family

Când vine vremea să mănânci corect şi să începi să faci mişcare, nu există “Voi începe de mâine”. Mâine este boală.

Beneficiile mișcării pentru organism sunt nenumarate, de la întărirea musculaturii, până la efectele benefice asupra psihicului, toate aduc un plus pentru starea ta de sănătate. Cu toții știm cât de important este să facem orice tip de mișcare pentru organism, dar mereu găsim scuze pentru a începe o schimbare. Sedentarismul este unul dintre factorii de risc pentru afecțiuni cardiovasculare alături de obezitate, hipertensiune și fumat. Practicarea mișcării reduce considerabil șansele de apariție a accidentelor vasculare cerebrale.

Activitatea fizică zilnică are efecte pozitive recunoscute asupra tuturor sistemelor din organism. O activitate fizică moderată, îndrumată și executată corect, practicată zilnic, poate îmbunătăți sănătatea și calitatea vieții dumneavoastră.

Toate sistemele organismului pot beneficia de avantajele mișcării fizice zilnice :

📌Sistemul nervos :

  • îmbunătățeste capacitatea de concentrare, echilibrul, creativitatea și performanța intelectuală
  • reduce stresul, anxietatea si frustrarea

📌 Sistemul osos :

  • întărește oasele și îmbunătățeste puterea musculară și rezistența
  • articulațiile devin mai flexibile
  • reduce durerile de spate prin îmbunătățirea mobilității și o postură corectă
  • reduce riscul de osteoporoză și fracturi

📌 Sistemul circulator :

  • reduce riscul de îmbolnavire a inimii și de accident vascular cerebral
  • îmbunătățeste circulația sângelui
  • ajută la scăderea colesterolului „rău” (LDL) și creșterea colesterolului „bun” (HDL)
  • ajută la reducerea tensiunii arteriale crescute și previne apariția hipertensiunii arteriale

📌 Sistemul digestiv :

  • ajută la controlul apetitului
  • îmbunătățește digestia și eliminarea deșeurilor

📌 Sistemul respirator :

  • reduce rata declinului funcției pulmonare
  • îmbunătățește capacitatea organismului de a folosi oxigenul

📌 Alte beneficii pentru mișcare :

  • dezvoltarea fizica armonioasă în perioada de creștere
  • reduce probabilitatea de apariție a diabetului și a unor tipuri de cancer
  • ajută la menținerea unei greutăți corporale sănătoase
  • îmbunătățește imaginea de sine și sentimentul de încredere
  • îmbunătățeste sistemul imunitar
  • ajută la odihna organismului prin îmbunătățirea calității somnului

Mișcarea fizică este în beneficiul sănătatii atât timp cât este făcută corect și continuu. Puteți apela la un kinetoterapeut cu experiență care în urma unei evaluări vă poate stabili un program de antrenament în funcție de afecțiunile existente pentru ca rezultatele să fie pe măsura așteptărilor.

Kineto Family

Suceava, Str. Mihai Viteazul, Nr. 26 / 0742 742 743

www.kinetofamily.ro

Citeşte şi: Dudele – micile fructe cu beneficii imense

2 thoughts on “Mişcarea şi nenumăratele ei beneficii

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *