Importanța stretchingului înainte de antrenament

Importanța stretchingului înainte de antrenament

Autor: Alexandra Pavăl, fizioterapeut Kineto Family

Ce înseamnă “stretching”? În limba română, acest cuvânt englezesc se traduce prin “întindere”, însă a căpătat în sport o semnificație mai largă, aceea de “complex de exerciții de întindere, cu capacitatea de a îmbunătăți flexibilitatea și mobilitatea organismului”.

Beneficiile stretchingului

  • Îmbunătățește flexibilitatea și mobilitatea articulară.
  • Crește forța musculară.
  • Îmbunătățește coordonarea și echilibrul.
  • Corectează postura.
  • Reduce posibilele accidentări în timpul antrenamentului sau a activităților zilnice.
  • Crește circulația sanguină și ajută la nutriția corectă a mușchilor și cartilajelor, ceea ce duce la reducerea contracturilor muscular după antrenament.
  • Crește randamentul și eficiența antrenamentelor pe termen lung.
  • Relaxare fizică și psihică.

Tipuri :

  1. Stretching activ, în care tragi de un membru pentru a întinde muşchiul respectiv;
  2. Stretching pasiv, în care laşi forţa gravitaţională să tragă de membru şi să întindă muşchiul (de exemplu: atârnatul de bară);
  3. Stretching dinamic, în mişcare, fiecare poziţie este ţinută pentru mai puţin de o secundă, de obicei foloseşte forţa centrifugă pentru a întinde un muşchi (de exemplu: rotirea braţelor sau atingerea piciorului cu braţul opus);
  4. Stretching asistat, în care un coleg sau antrenor te ajută să intri în poziţie şi aplică un anumit grad de forţă pe membre pentru a întinde muşchii.

Exercițiile de acest tip sunt utilizate în programele de terapie pentru tratarea sau recuperarea în cazul unor afecțiuni precum: afecțiuni antiinflamatorii, reumatisme, problem articulare, probleme ale coloanei, afecțiuni post-traumatice, nevralgii, cefalee, rupturi de ligamente, după diverse operații sau accidentări.

Exercițiile de stretching reprezintă doar o etapă în programele de recuperare. Pentru a avea efectele dorite acestea sunt combinate cu alte tipuri de terapii, în funcție de afecțiunile fiecărui pacient. Printrea cestea se numară:

  • kinetoterapia;
  • hidrokinetoterapia – exerciții de kinetoterapie în apă;
  • fizioterapia
  • masajul therapeutic / drenajul limfatic.
  • elongațiile

Kineto Family

Suceava, Str. Mihai Viteazul, Nr. 26 / 0742 742 743

www.kinetofamily.ro

De acelaşi autor: Mişcarea şi nenumăratele ei beneficii

One thought on “Importanța stretchingului înainte de antrenament

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *