Varza, bogăţie de vitamine și minerale

Varza, bogăţie de vitamine și minerale

Varza, mâncare sănătoasă prin excelență, bogată în vitamine și minerale, nu duce lipsă de beneficii nutriționale. Verde, de Bruxelles, conopidă, rosie, romanesco, există la fel de multe tipuri pe cât există motive întemeiate să le consumăm.

Promovează tranzitul

Varza oferă 2 până la 4 g / 100 g de fibre, celuloze și hemiceluloze stimulând funcționarea intestinală și luptând împotriva constipației. 200 g de varză oferă mai mult de 20% din doza zilnică recomandată, estimată la 35 g. În cazul intestinelor fragile, consumul acestora ar trebui să fie limitat.

Acestea protejează împotriva riscurilor de cancer. Conține flavonoide și substanțe de sulf despre care se spune că au proprietăți benefice în prevenirea cancerului, prin stimularea sistemului imunitar. Aceste elemente ar putea scădea formarea și creșterea celulelor canceroase, atâta timp cât o consumi cel puțin de două ori pe săptămână.

Purifică ficatul

Glutationul, un antioxidant găsit în varză, ajută ficatul să elimine deșeurile și reglează colesterolul.

Varza este bună pentru femeia însărcinată. Acidul folic (vitamina B9) este esențial pentru femeile gravide. Reduce riscul de malformație a sistemului nervos fetal. Oferă între 25 și 105 micrograme / 100 g. Nevoile viitoarelor mame sunt de 400 µg / zi.

Beneficii pentru fiecare tip

  • Varza verde, un aliment antioxidant. 200 g asigură 100% din necesarul zilnic de provitamină A si 25% din cele pentru vitamina E, două vitamine antioxidante. Și ca fel de mâncare sănătoasă de iarnă, poate fi asociat cu o paletă. Pe lângă proteine, paleta oferă vitamine B, fier, zinc și seleniu.
  • Conopida, un aliment cu conținut scăzut de calorii. Conopida gătită oferă 17 kcal / 100 g, ideală într-o dietă de slăbire. Foarte bogat în vitamina C, fibrele sale sunt, de asemenea, foarte eficiente în îmbunătățirea tranzitului intestinal. Pentru a păstra albul conopidei, este recomandat să o acoperiți cu apă și o lingură de suc de lămâie înainte de a o găti. Pentru o gratinare ușoară, conopida poate fi combinată cu brânză de vaci.
  • Varza de Bruxelles, bogată în potasiu, furnizează mai mult de 300 mg / 100 g din acest mineral, esențial pentru contracția musculară și buna funcționare a rinichilor. Pentru un piure flamand remineralizant, poate fi combinată cu cartofi.
  • Varza Romanesco este o sursă interesantă de vitamine C, B9, minerale și oligoelemente.

Sursa: santemagazine.fr

Citeşte şi: Bomboane cu fulgi de ovăz

One thought on “Varza, bogăţie de vitamine și minerale

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *