Smochinele, beneficii pentru sănătate

Smochinele, beneficii pentru sănătate

Smochinele sunt bogate în antioxidanți, minerale și fibre … O adevărată mină de beneficii pentru un aport rezonabil de calorii. Două-trei fructe (aproximativ 100 g) asigură 10% din necesarul zilnic de calciu, un mineral esențial pentru oase. De asemenea, conține 2,3 g de fibre la 100 g, un atu pentru un tranzit bun.

3 motive bune pentru a mânca smochine

  • Smochinele luptă împotriva constipației

Conțin în principal fibre insolubile, în special în piele și semințe. Acestea din urmă absorb apa din tractul digestiv, previn scaunele dure și uscate și facilitează tranzitul intestinal la persoanele cu constipație. Cele uscate sunt și mai eficiente, deoarece sunt mai bogate în fibre și magneziu, care sunt, de asemenea, laxative. Dar sunt mai calorice: 252 kcal / 100 g. Atenție, pot conține sulfiți, alergeni!

  • Smochinul protejează vasele de sânge

Acest fruct conține antociani, pigmenți care îi conferă culoarea mov, cu excepția câtorva soiuri albe.

  • Smochinul îmbunătățește elasticitatea pielii

Conține flavonoide și seleniu care sunt antioxidanți. Aceștia acționează, printre altele, asupra pielii, îmbunătățindu-i elasticitatea și conferindu-i astfel mai mult dinamism.

Aveți grijă la alergie sau intestin iritabil!

Smochinul conține peptide care sunt proteine ​​similare cu cele ale mesteacănului (alergie încrucișată între polen și alimente). Consumat crud, poate provoca mâncărimi sau senzații de arsură în gură, buze și gât. Poate fi consumat gătit, deoarece gătitul distruge alergenul.

Dacă suferiți de intestin iritabil sau diverticuloză, evitați smochinele deoarece achenele lor (boabe mici) sunt iritante. Ele pot provoca dureri abdominale.

Cumpărați și păstrați smochinele

În momentul cumpărării, smochinele trebuie să fie cărnoase, ușor încrețite și suple sub deget. Rețineți că nu se mai coac după culegere. Cele mai frumoase smochine le veți găsi până în octombrie. Din octombrie, puteți gusta smochine uscate.

Aveți de ales între două soiuri: violete, suculente și gustoase (Sollès, Macomb …) și albe, mai puțin gustoase.

Pot fi păstrate timp de una până la două zile în frigider, într-o cutie etanșă, deoarece absorb mirosurile.

Sursa: santemagazine.fr / Foto: pixabay.com

Citește și: 5 sfaturi pentru a-ți proteja pielea de frig

3 thoughts on “Smochinele, beneficii pentru sănătate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *