Gutuia, un fruct de toamnă bogat în minerale

Gutuia, un fruct de toamnă bogat în minerale

Gutuia este prietenul digestiilor fără balonare, iar toamna este momentul pentru a vă bucura de acest fruct galben.

Trei motive sănătoase pentru a mânca gutui

  1. Calmează diareea: gutuia conține polifenoli și pectine. Primele încetinesc contracțiile intestinului și au, de asemenea, un efect antiseptic, cele din urmă rețin apa, ceea ce face posibilă oprirea diareei mai repede. Siropul de gutui este folosit și în farmacii pentru a lupta împotriva diareei.
  2. Remineralizează organismul: gutuia conține multe minerale: potasiu, fosfor, magneziu, calciu, sodiu, iod, zinc și fier. Sumele variază de la 5% la 13% din diurna recomandată. „aAceste minerale sunt importante pentru oase, mușchi, sistemul nervos, sistemul imunitar…
  3. Favorizează reglarea colesterolului: gutuia furnizează, în mare majoritate (75%), fibre insolubile precum celuloza, lignina. Acestea au capacitatea de a încetini absorbția grăsimilor de către sistemul digestiv și de a promova eliminarea corectă, ceea ce ajută la menținerea nivelului corect de colesterol.

Un fruct nu prea dulce

Conține 11 g de carbohidrați la 100 g, ceea ce îl face un fruct moderat dulce. Este, de asemenea, un fruct cu calorii medii. Gutuia oferă 57 de calorii la 100 g. Printre fructele de toamnă, este ca și cum ai mânca un kiwi. Este mai puțin caloric decât strugurii sau mango, de exemplu.

Gutuia conține multe vitamine

Conține practic toate vitaminele din grupa B (cu excepția B8 și B12) care consolidează funcțiile cognitive, echilibrul psihic, previn bolile cardiovasculare și osteoporoza, precum și vitaminele antioxidante E și C, chiar dacă acestea din urmă scade în timpul gătitului.

Alegerea și păstrarea gutuii

Cum să o alegi? Când este copt, gutuia are o frumoasă culoare galben strălucitor. Trebuie să fie foarte cărnoasă, fermă și parfumată.

Cum să-l păstrez? Timp de câteva săptămâni în sertarul pentru legume al frigiderului.

Atenție la alergii încrucișate! Persoanele alergice la mesteacăn pot fi, de asemenea, alergice la gutui, care face parte din familia Rosaceae, cum ar fi mărul, caisul, para, piersica, pruna…

Sursa: santemagazine.fr / Foto: pixabay.com

Citeşte şi: Telemunca detrermină o „epidemie” de dureri lombare (studiu)

One thought on “Gutuia, un fruct de toamnă bogat în minerale

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *