Vitamina D2 sau vitamina D3, care sunt diferențele dintre ele?

Vitamina D2 sau vitamina D3, care sunt diferențele dintre ele?

Vitamina D joacă un rol esențial în absorbția de calciu și fosfor de către organism. Se comportă ca un hormon și poate fi păstrată în grăsimi, precum și în ficat. Apoi este eliberată în funcție de nevoile corpului.

Pe lângă rolul său în mineralizarea osoasă, vitamina D ajută și la stimularea imunității înnăscute, îmbunătățește performanța musculară, reduce riscul anumitor tipuri de cancer și demență.

Aproximativ două treimi este produsă de piele. Mâncarea absorbită se ocupă de asigurarea restului. Suplimentarea cu vitamina D este recomandată în perioadele cu lumină slabă a soarelui, în special iarna.

Care sunt diferențele dintre vitamina D2 și D3?

D3 sau colecalciferolul este o vitamină liposolubilă. Este furnizat exogen prin alimente și endogen prin expunerea la soare.

Vitamina D2 sau ergocalciferolul este prezentă în cantități mici în multe alimente, cum ar fi cerealele și ciupercile.

Vitaminele D2 și D3 sunt metabolizate în ficat în calcifediol. Acesta din urmă trece în rinichi și duce la eliberarea de calcitriol, care este forma activă a vitaminei D. Mai puțin stabilă decât D3, D2 este mai sensibilă la umiditate și căldură. În plus, se crede că D3 crește nivelul de calcitriol din organism mai mult decât D2. Medicii recomandă suplimentarea cu D3, deoarece este mai bine absorbită de organism.

Care sunt beneficiile vitaminei D?

Vitamina D este cunoscută pentru rolul său în oase și dinți sănătoși, ajutând la reglarea absorbției fosforului și calciului în organism. Facilitează absorbția lor și fixarea acestor minerale pe oase și dinți. Ajută la construirea oaselor puternice și la prevenirea fracturilor și a osteoporozei.

O cantitate suficientă asigură, de asemenea, buna funcționare a sistemului neuromuscular și imunitar.

Este utilizată pentru a preveni rahitismul, o tulburare de creștere care se caracterizează printr-o calcificare defectuoasă a scheletului.

Unde pot găsi vitamina D?

Vitamina D se găsește în cantități mici în alimente. D2 se găsește în cereale și ciuperci, în timp ce D3 se găsește în peștele gras și în unele varietăți de licheni.

Alimentele nu acoperă pe deplin nevoile. Prin urmare, este esențial să stați la soare timp de aproximativ zece minute în fiecare zi. În timpul iernii, lungimea de undă a razelor ultraviolete nu permite ca vitamina D să fie absorbită de piele. Se recomandă utilizarea suplimentelor.

Vitamina D este solubilă în grăsimi și depozitată de organism. Există astfel un risc de supradozaj. În exces, această vitamină poate fi toxică. Prin urmare, este important să respectați dozele prescrise pentru a nu depăși pragul de 10.000 UI / zi.

Sursa: topsante.com / Foto: pixabay.com

Citește și: Tătăneasa și beneficiile ei

One thought on “Vitamina D2 sau vitamina D3, care sunt diferențele dintre ele?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *