Vinetele, bogăţia toamnei

Vinetele, bogăţia toamnei

Vinetele sunt o sursă bogată de fibre, vitamine (acid folic, complexul A şi C) şi minerale (potasiu, magneziu, calciu şi fier) esenţiale pentru organism.

Vă prezentăm 8 beneficii aduse de consumul de vinete!


1. Sunt detoxifiante


Vânăta este o legumă hrănitoare care are un conţinut mare de apă, de aceea ea ajută la detoxifierea organismului fiind considerată un aliment diuretic. Nutriţioniştii recomandă consumul regulat de vinete, atât pe grătar, sub formă de rondele prăjite, cât şi în salate simple, fără maioneză.


2. Vinetele te ajută să slăbeşti


Vânăta conţine 94% apă şi multe fibre, are însă foarte multe calorii, oferind senzaţia de saţietate, astfel că nu vei mai simţi nevoia unei gustări suplimentare.

3. Protejeaza creierul


Vinetele conţin şi nasunin, un fitonutrient care ajută la protejarea lipidelor din membranele celulelor creierului de radicalii liberi. În plus, vitamina B din vinete te ajută să faci faţă stresului şi îţi conferă o stare psihică mai bună. O cură cu vinete te va scăpa de insomnii şi de anumite stări de nervozitate.


4. Protejează sistemul digestiv


Conţinutul mare de fibre înseamnă un tract digestiv sănătos, fără probleme cu constipaţia sau cu balonarea. Consumul regulat de vinete, te protejează de cancerul de colon.

5. Îţi protejează inima

Studiile au arătat că sucul provenit de la vânătă micşorează cantitatea de colesterol rău LDL, protejând sistemul cardiovascular. Pentru a te putea bucura de aceste beneficii trebuie să nu găteşti vânăta în ulei.


6. Te protejează împotriva radicalilor liberi

Vinetele conţin antioxidanţi care luptă împotriva radicalilor liberi şi previn distrugerea membranelor celulelor, apariţia cancerului, dar şi a artritei reumatoide. Totodată, vitaminele A şi C sunt cele care ajută la întărirea sistemului imunitar şi, implicit, luptă şi el împotriva radicalilor liberi.

7. Țin sub control diabetul

Diabeticii se pot bucura de gustul minunat al acestei legume, care conţine numai 4 grame de zahăr la o cantitate de 100 de grame. În plus, sunt bogate în carbohidraţi solubili şi fibre care te ajută să ţii sub control diabetul zaharat de tip 2.

Foto: pixabay.com

Citeşte şi: Leacuri din grădină: varza

One thought on “Vinetele, bogăţia toamnei

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *