Trambulina, beneficii pentru sănătate

Trambulina, beneficii pentru sănătate

Saltul pe trambulină este un mod sănătos, ușor și distractiv de a arde calorii suplimentare și de a vă întări mușchii. Exercițiile de acest fel sunt recunoscute ca fiind unele dintre cele mai benefice tipuri de activitate fizică.

Studiile efectuate de oamenii de știință de la NASA arată că săritul pe o trambulină este cu 68% mai eficient decât jogging-ul, deși necesită mai puțin efort! Puteți dezvolta de asemenea atât partea superioară, cât și inferioară a corpului. Saltul cu trambulina este la fel de eficient ca ridicarea de greutăți, fără solicitări sau amenințări de mușchi răsuciti sau rupți. Săritul pe o trambulină a fost demonstrat că a depășit înotul ca un exercițiu de performanță.

Beneficiile săriturilor pe trambulină

  • Când sari la trambulină îți ajuți celulele corpului să metabolizeze, să se detoxifice și să se reînnoiască și, de asemenea, îți ajuți sistemul limfatic să pompeze și să evacueze deșeurile. Dacă sistemul cardiovascular are inima drept pompă, sistemul limfatic nu este dotat cu așa ceva. Limfa se mișcă ca într-un sistem de presiune hidraulică.
  • Spre deosebire de alergare, săritul  pe o suprafață moale și elastică a unei trambuline de calitate reprezintă un exercițiu cu impact redus care e sigur pentru articulații. De fapt, poate chiar să ajute în refacerea articulațiilor și a leziunilor țesuturilor moi, reducând în timp durerile de spate, gât și genunchi. Față de jogging se absoarbe până la 80 % din impactul săriturii, activitate care duce în timp la ameliorarea problemelor articulare.
  • Trambulina tonifică musculatura, îmbunătățeste echilibrul și ajută la scăderea în greutate.
  • Exercițiul aerob are capacitatea de a afecta în mod benefic funcționarea glandei tiroide, astfel încât săriturile pot ajuta la formarea și reducerea celulitei.
  • Pentru persoanele în vârstă, săriturile pot crește aportul de oxigen util către țesuturile corpului. Acest lucru vă ajută să luptați împotriva efectelor care cauzează degenerarea musculară și osoasă. (Foto: Hans Braxmeier)

Autor: Alexandra Pavăl, fizioterapeut Kineto Family

Kineto Family

Suceava, Str. Mihai Viteazul, Nr. 26 / 0742 742 743

www.kinetofamily.ro

Citește și: Alimentația tinereții prelungite

One thought on “Trambulina, beneficii pentru sănătate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *