Stejarul, concentrat de sănătate

Stejarul, concentrat de sănătate

Stejarul este recunoscut pentru calitățile sale de robustețe și longevitate (au fost văzute exemplare care au o vechime de 1000 de ani și o înălțime de până la 45 de metri). Acest copac crește foarte încet și este rezistent la boli. Stejarul matur este foarte generos și produce în jur de 50.000 de fructe, hrănitoare și bogate în multe calități nutriționale.

În regiunile noastre însă, fructele stejarului au o reputație proastă, deoarece sunt cunoscute ca baza dietei porcilor. Ghindele oferă în special carbohidrați (50 până la 60%), proteine ​​(7-8%), lipide (30%). De asemenea, sunt bogate în calciu (43 mg / 100g), fosfor (314 mg) / 100g), potasiu (712 mg / 100 g), vitamina B2 (0,4 mg / 100G), PP (0,5mg / 100g) și au un indice glicemic scăzut. Acest fruct este, de asemenea, foarte hrănitor, deoarece la o greutate egală are de două ori caloriile castanelor, 500 de calorii la 100 g.

Ghindele cad de la sine când sunt coapte, în septembrie și octombrie. Atunci când culegeți, evitați ghinde tinere, alegeți-le pe cele care au căzut la pământ, asigurându-vă că nu au fost deja vizitate de insecte.

Ghindele trebuie fierte până când sunt comestibile

Ca atare, ghindele din zonele cu un climat temperat destul de rece nu sunt comestibile, deoarece conțin până la 10% taninuri amare și astringente. Numai cei din țările din sudul Europei pot fi consumați direct precum castanele. Pentru a extrage excesul de tanin, pur și simplu gătiți-le în mai multe ape, taninurile sunt într-adevăr solubile în apa de gătit. Obținem apoi un aliment comparabil cu castanele, deși ușor mai fad.

Proprietățile stejarului

Proprietățile scoarței tulpinilor și frunzelor: astringente, antidiareice, antiseptice, antiinflamatoare ale mucoaselor gâtului și vaginului. Se folosesc în caz de fisuri anale, degerături, picioare transpirate.

  • Într-adevăr, scoarța este foarte astringentă și a fost folosită în trecut ca o compresă, în băi pentru mâini sau picioare, sau în caz de slăbiciune generală, în băi complete.
  • Pentru băi, fierbeți o mână de scoarță pe litru de apă până reduceți la jumătate cantitatea de lichid.
  • Pentru a pregăti o compresă, fierbeți una sau două linguri de scoarță mărunțită în ½ litru de apă timp de 15 minute și lăsați să se absoarbă timp de 10 minute.
  • În ceea ce privește frunzele, acestea pot fi luate și ca decoct: folosiți o mână la litru, fierbeți ușor timp de 10 minute, apoi lăsați să infuzeze 10 minute. Puteți să-l utilizați ca o gargară pentru durerile de gât, sau chiar ca o clismă pentru scurgerea albă mirositoare la femei.
  • Mugurii au și proprietăți în gemmoterapie: fac posibilă lupta împotriva oboselii, stimulează cortexul suprarenal, sunt un tonic general și sexual. (Contraindicat femeilor însărcinate.) Mugurul proaspăt cules la începutul primăverii poate fi macerat într-un amestec de alcool / glicerină vegetală / solvenți de apă (la 1:20). După macerare și filtrare, se obține maceratul de glicerină.

Cum se pregătesc ghindele în bucătărie?

Înainte de a consuma ghinde, este esențial să le scăpați de taninurile lor. Un pas mai mult sau mai puțin lung în funcție de varietatea de stejar, unele ghinde conținând mai mult decât altele.

Pentru a extrage taninurile:

  • Tăiați învelișul exterior al ghindelor și gătiți-le în apă clocotită timp de 15 minute. Îndepărtați pielea groasă și pelicula subțire care înconjoară cele două cotiledonate.
  • Zdrobiți-le în bucăți grosiere și gătiți-le pentru aproximativ douăzeci de minute. Repetați operația, reînnoind apa până când își pierd amărăciunea. Apa de gătit este maro, devine din nou limpede în absența taninurilor, semn că ghindele sunt gata să fie consumate. Două ape sunt suficiente pentru majoritatea soiurilor.
  • Sfat: pentru a accelera procesul, nativii americani adaugă o mână mare de cenușă de lemne în apă (potasa din cenușă captează taninurile). Corsanii folosesc o mână de lut care ajută la captarea taninurilor.
  • O altă soluție: transformați-le în făină. Tot ce trebuie să faceți este să le uscați în cuptor, apoi să le măcinați. 5 kilograme de ghindă fac 3,5 kilograme de făină.
  • În cele din urmă, este posibil să depozitați ghinde iarna într-un loc răcoros și uscat și să așteptați germinarea lor primăvara. Germinarea le face mai digerabile, le reduce amărăciunea și vor fi mai bogate în vitamine.

Sursa: lechemindelanature.com

Citește și: Mersul pe jos: 5 beneficii pentru sănătate

One thought on “Stejarul, concentrat de sănătate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *