Postul intermitent

Postul intermitent

Postul intermitent este una dintre cele mai populare tendințe actuale în sănătate din lume. Oamenii aleg această variantă pentru a-și simplifica stilul de viață, a slăbi sau a-și îmbunătăți sănătatea.

A practica postul intermitent presupune alternarea perioadelor de masă cu perioade mai lungi în care nu mâncăm. Cea mai populară variantă, și cea mai ușor de practicat, este varianta 16/8, adică 16 ore de repaus alimentar și o fereastră de 8 ore în care să ne alimentăm, de obicei, cu 3 mese la interval de aproximativ 4 ore. Fiecare alege intervalul orar cel mai potrivit, care se pliază cel mai bine pe ritmul de viață. Astfel, sunt persoane care preferă orele 8.00, 12.00, 16.00 sau 12.00, 16.00, 20.00.

Dieta nu prespune alegerea anumitor tipuri de alimente, scăderea cantității sau a numărului de calorii, ea vine doar cu modificarea orelor la care servești masa. Repausul alimentar va ajuta organismul să se adapteze de la arderea carbohidraților, la arderea de grăsimi ca sursă energetică.

Putem să mâncăm orice tip de alimente, dar păstrând regulile unei alimentații sănătoase: alimente variate, integrale, cât mai puțin procesate, corect preparate și în cantitățile potrivite propriului organism.

Avantajele postului intermitent sunt multiple, printre care:

  • reduce riscul de diabet, îmbunătățind nivelul general al metabolizării glucozei;
  • reduce inflamațiile, diminuează daunele provocate de acțiunea radicalilor liberi;
  • scade tensiunea arterială;
  • reduce nivelul trigliceridelor;
  • oferă beneficii neuroprotective;
  • încetinește procesul de îmbătrânire și de apariție a bolilor cronice;
  • crește nivelul hormonului de creștere, ce joacă un rol extrem de important în menținerea sănătății, în activitatea sportivă și longevitate, inclusiv la creșterea masei musculare;
  • accelerează procesul de slăbit, prin activarea metabolismului.

Contraindicații: nu este recomandat postul intermitent tinerilor sub 18 ani, diabeticilor, femeilor însărcinate sau care alaptează, celor ce suferă de boli gastrointestinale.

Postul intermitent nu trebuie privit ca o dietă, ci ca un stil de viață ce trebuie să-ți schimbe felul în care organizezi aportul nutrițional, păstrând, în același timp, plăcerea de a mânca. (Foto: picjumbo.com)

Autor: Mariana Chelariu, Nutriţie şi Dietetică 

 www.marianachelariu.ro

Te-ar putea interesa și: Măslinele, vitamine multe, calorii puține!

One thought on “Postul intermitent

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.