Perele: 5 mari beneficii pentru fiecare

Perele: 5 mari beneficii pentru fiecare

Perele sunt pline de vitamine și minerale care păstrează sănătatea. Hidratează corpul și previn bolile cardiovasculare. Consumați-le crude sau în diferite deserturi. Descoperiți numeroasele beneficii pentru sănătate ale acestui fruct minunat.

Perele, fructe bogate în apă și vitamina C

Cu 85% apă, para este un fruct care potolește setea, contribuie la o bună hidratare a corpului. Este, de asemenea, o sursă bună de vitamina C: o peră medie conține aproape 10% din aporturile recomandate ale acestei vitamine, utilă pentru imunitate și prevenirea bolilor cardiovasculare.

Sursă de acid folic

Un alt avantaj: o pară medie oferă aproape 10% din cantitatea zilnică recomandată de acid folic. Acidul folic este deosebit de util pentru femeile gravide pentru a reduce riscul de defecte ale tubului neural la copilul nenăscut.

Ajută digestia

Perele oferă mai mult de 3 g de fibre la 100 g. Acestea sunt atât fibre insolubile, cât și fibre solubile. Aceste fibre, în special pectina, calmează și curăță sistemul digestiv. De asemenea, combat constipația.

Protejează împotriva bolilor cardiovasculare

Conțin mulți antioxidanți, cum ar fi caroten, vitamina E și flavonoide. Dintre acești flavonoizi, para oferă quercetină, un antioxidant care ajută la reducerea riscului de boli cardiovasculare. Un studiu publicat în Stroke în 2011 arată că consumul unei pere în fiecare zi poate reduce riscul de boli cardiovasculare cu 45%, cu condiția, desigur, să mâncați o dietă echilibrată.

Facilitează eliminarea acidului uric

Potasiul este cel mai important mineral găsit în pere, la 130 mg / 100 g. Acest fruct oferă și taninuri. Combinația de potasiu și taninuri favorizează eliminarea acidului uric din urină, supraproducția acestuia fiind cauza atacurilor de gută. Această combinație de potasiu-tanin ajută, de asemenea, la reducerea reumatismului și a artritei.

Precauții de sănătate

Aveți sindrom de colon iritabil: perele conțin sorbitol, care poate provoca gaze și balonări dacă depășește 10 g pe zi sau echivalentul a două pere și jumătate. În ceea ce privește fructoza, aceasta poate provoca diaree (peste 50 g pe zi sau cinci pere).

Ești alergic la polen: consumată crud, para poate provoca furnicături în gură, buze și gât. Dar proteina alergenică fiind distrusă în timpul gătitului, poate fi consumată gătită fără risc.

Sursa: santemagazine.fr /Foto: Nick Bondarev

Citește și: Stresul, 5 plante medicinale care îl elimină

One thought on “Perele: 5 mari beneficii pentru fiecare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *