Nucile, mereu pline de beneficii

Nucile, mereu pline de beneficii

Forma miezului i-a determinat pe oameni, încă din Antichitate, să considere nucile alimentele creierului. Studiile ştiinţifice au confirmat efectul benefic al acestora pentru întreaga sănătate:

* Cercetătorii de la Barcelona’s Hospital Clinico au ajuns la concluzia cǎ 8 nuci consumate zilnic sunt suficiente pentru a previni apariţia atacului vascular cerebral.

* Grăsimile mono şi polinesaturate ameliorează sensibilitatea la insulină, iar probabilitatea de a face diabet zahart scade cu 30% la persoanele care consumǎ cel puţin 30 g nuci pe zi, de 5 ori pe săptămână.

* Oftalmologii americani spun cǎ un consum bogat de nuci împiedică distrugerea fotoreceptoarelor, cele mai importante celule ale retinei, reducând semnificativ riscul de a dezvolta AMD (degenerarea maculară provocată de îmbătrânire).

* Cercetătorii americani de la Universitatea din California au constatat că nucile, consumate des, cresc considerabil atât cantitatea, cât şi calitatea spermei.

* Acidul alfa linoleic din compoziţia nucilor tratează tulburările de ritm cardiac.

* Ameliorează bolile de stomac şi intestine: ulcere, dispepsii, iritaţii, pirozis, diaree, constipaţie.

* Reglează funcţiile endocrine, fiind utile în caz de tulburări ale hipofizei şi insuficienţă suprarenală, tulburări de ciclu menstrual, dar şi la menopauză.

* Conţinutul bogat în fosfor protejează sănătatea oaselor şi a dinţilor.

* Nucile reduc nivelul factorului de creştere de tip insulinic 1 (IGF-1), care are un rol în declanşarea cancerului la prostată.

* Consumul regulat de nuci – două sau mai multe porţii pe săptămână -, scade riscul de cancer la sân cu până la 36%.

Foto: picjumbo.com

Citeşte şi: Cum tratăm obezitatea la copil şi adolescent

One thought on “Nucile, mereu pline de beneficii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *