Mazărea verde, sursă de vitamine

Mazărea verde, sursă de vitamine

Mazărea verde este una dintre cele mai bune surse de vitamine și minerale. Antioxidanți, fibre, protein și o multitudine de vitamine. Vă invităm să descoperiți principalele sale beneficii.

  • Antioxidanți. Antioxidanții sunt compuși care protejează celulele din organism de daunele provocate de radicalii liberi. Acestea sunt molecule foarte reactive despre care se crede că sunt implicate în dezvoltarea bolilor cardiovasculare, a anumitor tipuri de cancer și a altor boli legate de îmbătrânire.
  • Luteina și zeaxantina. Mazărea verde conține o cantitate bună de luteină și zeaxantină, doi compuși antioxidanți din familia carotenoidelor. Conform Health Canada’s Nutrient File, 125 ml (½ ceașcă) de mazăre verde crudă conțin 1898 mcg de luteină și zeaxantină, în timp ce 125 ml de mazăre verde fiartă conțin 2192 mcg.
  • Proteine. Proteinele din mazărea verde sunt mai puțin digerabile și mai puțin complete decât proteinele animale. Gătitul poate, pe de altă parte, să le îmbunătățească digestibilitatea și, prin urmare, valoarea nutritivă. În plus, vegetarienii vor beneficia de consumul, în aceeași zi, a unei varietăți de alimente bogate în proteine ​​care pot forma un întreg complet (leguminoase, nuci, cereale, produse lactate sau ouă).
  • Fibre dietetice. Cu peste 5 g pe 125 ml de porție de fibre dietetice, mazărea verde este o sursă bogată. Fibra dietetică, care se găsește doar în plante, este o colecție de substanțe care nu sunt digerate de organism. O dietă bogată în fibre este asociată cu un risc mai mic de cancer de colon și poate satisface pofta de mâncare, făcându-vă să vă simțiți mai repede mai repede. Este recomandat să consumați 25 g de fibre. Pe zi pentru femeile cu vârste cuprinse între 19 și 50 de ani, și 38 g pe zi pentru bărbații din aceeași grupă de vârstă12.

Mazărea verde, cei mai importanți nutrienți

  • Mazărea verde crudă este o sursă bună de vitamina C. Rolul vitaminei C în organism depășește proprietățile sale antioxidante; de asemenea, contribuie la sănătatea oaselor, a cartilajului, a dinților și a gingiilor. În plus, protejează împotriva infecțiilor, promovează absorbția fierului din plante și accelerează vindecarea.
  • Mazărea verde este o sursă excelentă de vitamina K pentru femei și o sursă bună pentru bărbați, deoarece nevoile lor sunt diferite. Vitamina K este necesară pentru sinteza (fabricarea) proteinelor care ajută sângele să se coaguleze (atât să stimuleze, cât și să inhibe coagularea sângelui). De asemenea, joacă un rol în formarea oaselor. Pe lângă faptul că se găsește în alimente, vitamina K este produsă de bacterii din intestin, motiv pentru care vitamina K este rară.
  • Sursă bună de fier. Fiecare celulă corporală conține fier. Acest mineral este esențial pentru transportul oxigenului și pentru formarea globulelor roșii din sânge. De asemenea, joacă un rol în producerea de noi celule, hormoni și neurotransmițători (mesageri în impulsurile nervoase). Absorbția fierului din plante este îmbunătățită atunci când este consumată cu anumiți nutrienți, cum ar fi vitamina C.
  • Mangan. Manganul acționează ca un cofactor al mai multor enzime care facilitează o duzină de procese metabolice diferite. De asemenea, participă la prevenirea daunelor cauzate de radicalii liberi.
  • Mazărea verde este o sursă bună de cupru. Ca o componentă a multor enzime, cuprul este necesar pentru formarea hemoglobinei și a colagenului (o proteină utilizată pentru structura și repararea țesuturilor) în organism. Mai multe enzime care conțin cupru ajută și la apărarea organismului împotriva radicalilor liberi.
  • Sursă bună de vitamina B1. Numită și tiamină, vitamina B1 face parte dintr-o coenzimă necesară pentru producerea de energie în principal din carbohidrații pe care îi ingerăm. De asemenea, participă la transmiterea impulsurilor nervoase și promovează creșterea normală. Mazărea verde conține, de asemenea și: B2, B3, acid pantotenic, B6, B9.
  • Fosfor. Fosforul este al doilea mineral cel mai abundent din organism după calciu. Acesta joacă un rol vital în construirea și menținerea sănătății oaselor și a dinților. În plus, participă printre altele la creșterea și regenerarea țesuturilor și ajută la menținerea pH-ului normal al sângelui. În cele din urmă, fosforul este unul dintre elementele de bază ale membranelor celulare.
  • Magneziul este implicat în dezvoltarea osoasă, construirea proteinelor, acțiunile enzimatice, contracția musculară, sănătatea dentară și funcționarea sistemului imunitar. De asemenea, joacă un rol în metabolismul energetic și în transmiterea impulsurilor nervoase.
  • Zincul participă în special la reacțiile imune, la producerea materialului genetic, la percepția gustului, la vindecarea rănilor și la dezvoltarea fătului. De asemenea, interacționează cu sexul și hormonii tiroidieni. În pancreas, participă la sinteza (fabricarea), depozitarea și eliberarea insulinei.
  • Vitamina A este una dintre cele mai versatile vitamine, ajutând la multe funcții ale corpului. Promovează, printre altele, creșterea oaselor și a dinților. Păstrează pielea sănătoasă și protejează împotriva infecțiilor. În plus, joacă un rol antioxidant și promovează o bună viziune, mai ales pe întuneric.

Precauții

Mazărea verde se numără printre alimentele care pot fi implicate în sindromul de alergie orală. Acest sindrom este o reacție alergică la anumite proteine ​​dintr-o serie de fructe, legume și nuci. Afectează unele persoane cu alergii la polenul din mediu și se caracterizează prin simptome la nivelul gurii și gâtului. Este aproape întotdeauna precedat de febra fânului. Pot apărea apoi simptome locale limitate la gură, buze și gât, cum ar fi mâncărime și senzații de arsură, apoi dispar de obicei la câteva minute după consumarea sau atingerea alimentelor jignitoare.

Dacă nu există alte simptome, această reacție nu este gravă și nu trebuie evitat în mod sistematic consumul de mazăre verde. Cu toate acestea, se recomandă consultarea unui alergolog pentru a determina cauza reacțiilor la alimentele din plante. Acesta din urmă va putea evalua dacă trebuie luate măsuri de precauție speciale.

Sursa: passeportsante.com / Foto: Ruslana Babenko

Citește și: Diabetul zaharat, terapii alternative

One thought on “Mazărea verde, sursă de vitamine

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *