Ginseng: care sunt beneficiile lui?

Ginseng: care sunt beneficiile lui?

Utilizat de peste 5.000 de ani în medicina chineză, „ginsengul este o plantă adaptogenă care contribuie la echilibrul funcțiilor organismului”, spune Stéphane Tetart, naturist francez.

Studiile științifice prezintă ginsengului ca pe un campion al energiei. Luptă împotriva sresului și îmbunătățește atât performanța intelectuală, cât și cea fizică.

Această plantă este disponibilă în ceaiuri de plante, capsule, fiole sau chiar în extract lichid. Pe care să îl alegeți?

Ceai de Ginseng împotriva oboselii

Când oboseala se acumulează, putem avea încredere în el pentru a recâștiga energia. Restabilește echilibrul dintre neurotransmițători, în special, reglează acțiunea dopaminei (molecula „dorința de a acționa”) și serotoninei (molecula fericirii). Pe de altă parte, stimulează producția de energie la nivel celular. Mitocondriile, „fabricile noastre de energie”, funcționează mai eficient.

Sfatul medicului naturist: de 1 sau 2 ori pe zi, luați o infuzie energizantă cu ginseng. În mod ideal, începem ziua cu un ceai de plante pe stomacul gol pentru un efect imediat de „boost”. Gustul său amar de lămâie poate fi înmuiat cu 1 lingură de miere. Atenție: evitați să comsumaţi după ora 17!

Capsule pentru a vă menține memoria

Ginsengul este un mare aliat pentru seniori. „Deoarece luptă împotriva stresului oxidativ și are un efect antiinflamator asupra creierului, este un neuroprotector, ceea ce înseamnă că această rădăcină protejează neuronii pe termen lung”, explică Stéphane Tetart. De asemenea, stimulează producerea unei molecule cerebrale anti-îmbătrânire (BDNF), care păstrează memoria și funcțiile cognitive, făcându-l ideal pentru tinerii pensionari care doresc să-și păstreze gândurile clare.

Sfatul medicului naturist: pe tot parcursul anului, luați 200 mg de ginseng de două ori pe zi, sub formă de capsule, și faceți o pauză de 15 zile la fiecare trei luni. Acest lucru corespunde în general 1 comprimat dimineața și 1 comprimat la prânz.

Ginseng în fiole pentru sistemul imunitar

În așteptarea afecțiunilor de iarnă (răceli, gripă, bronșită…), putem paria pe o cură sezonieră de ginseng. „Ar trebui să știți că cortizolul, care este adesea numit „ hormonul stresului”, slăbește sistemul imunitar”, explică Stéphane Tetart. Are un efect dublu: reglează producția de cortizol și optimizează transformarea zahărului în energie. Toate acestea stimulează producția de celule albe din sânge, care ne apără corpul împotriva agenților patogeni.

Sfatul medicului naturist: Băut sub formă de fiole este cel mai eficient în cadrul unei cure de susținere a sistemului imunitar. Din septembrie, luați o fiolă în fiecare dimineață (ideal înainte de micul dejun), pură sau diluată într-un pahar cu apă timp de trei luni.

Extract de ginseng împotriva gândurilor negre

O „slăbiciune” temporară sau o depresie sezonieră? Pentru a remedia acest lucru apelăm la ginseng. Imită acțiunea antidepresivelor prin reglarea celor doi neurotransmițători implicați în tulburările dispoziției: serotonina și dopamina. Acesta creşte, de asemenea, producția de Gaba (acid γ-amino-butiric), o moleculă care controlează schimbările de dispoziție. Ca să nu mai vorbim de efectele sale benefice asupra stresului cronic, care alimentează și gândurile negre.


Sfatul naturistului: Ginsengul nu are un efect imediat asupra moralului. Trebuie să așteptăm două săptămâni pentru ca impactul său să fie cu adevărat măsurabil. De asemenea, în caz de depresie, recomand o cură de trei luni, 5 ml pe zi.

Ginseng roșu sau ginseng alb?

Ginsengul roșu este fabricat din rădăcini vechi de cel puțin 6 ani, înmuiate în sirop și apoi aburite. „Pentru o acțiune intensă și imediată, am prefera mai degrabă un ginseng roșu: este potrivit pentru persoanele care trec printr-o perioadă de stres sau oboseală și care au nevoie de efect rapid”, explică Stéphane Tétart.

Contraindicații: Organizația Mondială a Sănătății (OMS) nu recomandă utilizarea acestuia de către femeile însărcinate sau care alăptează, persoanele care suferă de cancer, tulburări nervoase, probleme cardiace, obezitate sau chiar hipertensiune arterială. Această rădăcină poate interacționa într-adevăr cu anumite tratamente medicamentoase.

Sursa: topsante.com / Foto: pixabay.com

Citeşte şi: Dietele drastice, un pericol pentru sănătate

One thought on “Ginseng: care sunt beneficiile lui?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *