Genuflexiunile, cum ne ajută sănătatea?

Genuflexiunile, cum ne ajută sănătatea?

Genuflexiunile, una dintre mișcările esențiale în clasele de dezvoltare musculară. Vă explicăm de ce și cum să le realizați bine!

Genuflexiunea începe cu o mișcare de flexie / extensie a genunchilor, ca atunci când ești ghemuit sau așezat pe un scaun. „Aceasta este o mișcare interesantă, deoarece este simplă, completă și implică mai multe lanțuri musculare în partea inferioară a corpului, fără echipament”, explică Magali Ducasse, kinetoterapeut.

Care sunt virtuțile genuflexiunilor?

Întărește-ți picioarele

Acest exercițiu implică mai multe zone: cvadriceps (partea din față a coapsei), hamstrings (partea din spate a coapsei) și chiar aductori (coapsa interioară) la unele genuflexiuni largi. Acest lucru este important, deoarece picioarele puternice facilitează toate mișcările de zi cu zi: mersul pe jos, urcarea scărilor… și salvarea spatelui, deoarece vă puteți îndoi genunchii și ghemui pentru a ridica sau coborâ ceva. În loc să vă aplecați spatele înainte.

Fese mai tonifiate

Ghemuirile lucrează diferiți mușchi ai feselor, în special gluteus maximus și gluteus medius, și face fesele mai puțin „lăsate” și mai ferme. Pentru aceasta, sunt recomandate în special anumite variații ale genuflexiunilor, în special cu elasticele, apoi prin întinderea genunchilor odată în jos.

Întărește-ți spatele

În mișcarea ghemuit, vă înclinați și vă mențineți spatele drept la aproximativ 45 °. Acest lucru solicită mușchii dorsolombari, cei din spatele inferior și mijlociu. Este important să evitați durerile de spate.

Protejează-ți genunchii

Prin întărirea tuturor mușchilor din jurul genunchiului, genuflexiunile reduc presiunea asupra articulației și reduc riscul de osteoartrita sau chiar de entorse în anumite mișcări. Dar atenție, genuflexiunile prost făcute pot, de asemenea, să favorizeze uzura pe rotulă și tendinită!

Care este poziția potrivită pentru genuflexiuni?

  • Cu degetele de la picioare deschise spre exterior, împingi fesele în jos și înapoi ca și cum ai fi ghemuit sau așezat pe un scaun situat în spatele tău.
  • În această poziție și dacă nu folosim greutăți, seria de 10 până la 15 mișcări lucrează mușchii coapselor fără a creea probleme.
  • Genunchii nu depășesc vârfurile degetelor la coborâre, greutatea corpului este mai mult pe călcâie decât pe degete. Călcâiele trebuie să rămână fixate la sol pe tot parcursul exercițiului.

Cât de des să faci genuflexiuni?

Cel puțin de 3 ori pe săptămână, singure sau pe lângă alte exerciții de întărire ale mușchilor.

Sursa: santemagazine.fr

Citește și: Obligeana, forme de utilizare

2 thoughts on “Genuflexiunile, cum ne ajută sănătatea?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *