Deficitul de somn afectează greutatea corporală

Deficitul de somn afectează greutatea corporală

Deficitul de somn stimulează apetitul, ceea ce conduce la o alimentație abuzivă, și implicit acumularea de kilograme în plus, au concluzionat oamenii de știință.

Numărul de ore pe care le petreci dormind și calitatea somnului îți influențează direct schimbările hormonale, care afectează mai departe apetitul și metabolismul.

Cei doi hormoni responsabili pentru aceste funcții sunt leptina și grelina. Atunci când nu dormi suficient, nivelul de leptină scade considerabil, ceea ce înseamnă că nu te simți la fel de sătulă după ce mănânci. Totodată, deficitul de somn crește nivelul de grelină, ceea ce înseamnă că îți este stimulat apetitul.

Prin urmare, ajungi să mănânci mult mai mult și să iei în greutate. Se estimează că am consuma cu aproximativ 300 de calorii mai mult pe zi, iar majoritatea excesului de calorii provine de la alimente grase și carbohidrați.

Privarea de somn acționează și asupra funcțiilor lobului frontal care cuprinde și centrul autocontrolului, astfel că vom  ceda mai ușor impulsurilor și vom avea tendința de a face alegeri nesănătoase.

Lipsa somnului de calitate dereglează metabolismul, perturbând ciclurile hormonale normale, blochează producerea hormonilor implicați în întreținerea mușchilor (cum sunt hormonii de creștere și testosteronul) și determină creșterea nivelurilor cortizolului, hormonul stresului. Acesta îi transmite corpului să conserve energie pentru a te putea descurca când ești treaz. În traducere, conservarea energiei este echivalentă cu stocarea și eliminarea mult încetinită a grăsimii din corp, având în vedere că aceasta este principalul combustibil pentru noi.

În plus, studiile arată că în cazul celor predispuși genetic la obezitate, lucrurile sunt și mai serioase. Lipsa somnului poate chiar să fie principalul factor declanșator al luării masive în greutate.

Calitatea somnului influențează modul în care corpul tău gestionează caloriile primite, deci este esențial în procesul de slăbire. Este de la sine înțeles că nu este de ajuns să dormi șapte ore pe noapte pentru a slăbi, dar este un prim pas. Alături de un program de odihnă corespunzător, stilul de viață activ și alimentația sănătoasă sunt stâlpii de rezistență ai transformării siluetei.

Autor: Mariana Chelariu, Nutriţie şi Dietetică 

 www.marianachelariu.ro

Te-ar putea interesa și: Enibaharul, un plus pentru sănătate

One thought on “Deficitul de somn afectează greutatea corporală

  1. Pingback: Rusinea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.