Cum să ne păstrăm greutatea de sărbători

Cum să ne păstrăm greutatea de sărbători

Tradițiile și obiceiurile românești de sărbători ne duc aproape invariabil spre excesul alimentar. Ne place să avem masa festivă plină de feluri de mâncare apetisante, dar, în egală măsură, și hipercalorice.

Din Ajunul Crăciunului, până la Anul Nou, mâncarea este principala vedetă, fie că petrecem sărbatorile în familie, mergem în vizite sau în vacanțe, peste tot suntem expuși meselor îmbelșugate.

Mai mult de 50% din populație se îngrașă în această perioadă, însă, este o mare diferență între 1 și 5 kilograme. Atenție, ce acumulăm în câteva zile de sărbători, se dă jos cu mult efort și poate dura săptămâni întregi. În plus, consumul necumpătat de hrană crește riscul apariție diverselor simptome: balonare, flatulență, indigestie, criză biliară. Dar, asta nu înseamnă restricții drastice, important este să alegem inteligent, doar ce merită cu adevărat, să păstrăm o conduită alimentară corectă și să ne respectăm corpul.

Te-ar putea interesa și: Merele verzi, 8 beneficii incredibile

Strategii de evitare e excesului alimentar

  • Pregătirea prealabilă a organismului prin reducerea aportului alimentar și creșterea efortului fizic cu câteva zile înainte de sărbători.
  • Controlul porțiilor. Este important să punem aperitivele alese pe farfurie, câte puâin din ce ne tentează cel mai mult, și să nu reîncărcăm farfuria. Să alegem produsele mai deosebite, specifice acestei perioade, nu cele pe care le consumăm în orice zi. Ca aperitiv tradițional se poate alege tobă, leber sau racitură de pui /curcan, 2-4 sarmale, în funcție de dimensiunea lor, salată de boeuf 2 linguri, fără pâine.

Friptura, făcută la cuptor cu mirodenii și vin, e bine de consumat alături de o salată de crudități sau o porție de murături, eliminând garnitura din cartofi, orez și pâinea.

Pentru că este sărbătoare și pentru că sunt delicioase, să alegem desert la o singură masă, fără fructe sau bomboane în plus, și nu zilnic.

Atenția la alcool, pe lângă conținutul caloric propriu, apropiat de cel al grăsimilor, stimulează transformarea în grăsime de depozit a tuturor caloriilor din produsele alimentare cu care este asociat. 1-2 pahare de vin sau șampania preferată, în rest, apă plată sau minerală.

  • Tips: îmbrăcați-vă cu haine strânse pe talie! Cu siguranță va fi greu și necomfortabil să consumați o cantitate generoasă de alimente.

A mânca mult sau puțin de sărbători sunt termeni relativi, care pot avea semnificație diferită de la o persoană, la alta. Regula totul cu moderație este un compromis confortabil pentru psihic și digerabil pentru organism.

Să aveți săbători cu bucurie alături de cei dragi!

Autor: Mariana Chelariu, Nutriţie şi Dietetică 

 www.marianachelariu.ro

One thought on “Cum să ne păstrăm greutatea de sărbători

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.