Coriandrul, beneficii și recomandări

Coriandrul, beneficii și recomandări

Coriandrul este o plantă aromată anuală care crește peste tot în lume, dar cu origini în Mediterana și Asia de Vest. Este unic deoarece este atât o plantă, cât și un condiment, acesta din urmă provenind din semințe de coriandru, uscate și utilizate în întregime sau sub formă de pulbere.

Un frumos pedigree… antigaz

În medicina tradițională chineză și medicina ayurvedică, semințele de coriandru sunt adesea combinate cu semințe de chimion, cardamom, fenicul și / sau anason pentru a trata tulburările digestive. Frunzele, pe de altă parte, au fost considerate în mod tradițional ca un stimulent al apetitului și, de asemenea, aplicate pe piept pentru a trata durerea toracică și tusea

Antioxidant și anti-stres

Semințele și ierburile de coriandru au fost studiate pe scară largă pentru proprietățile lor benefice: antimicrobian, antioxidant, hipoglicemiant, anxiolitic, analgezic, antiinflamator și anticancer.

Într-un studiu realizat pe opt ierburi (care a inclus alți oaspeți cu profil înalt, cum ar fi busuiocul, salvia, rozmarinul sau tarhonul etc.), coriandrul conținea cele mai ridicate niveluri de beta-caroten, luteină și zeaxantină, toate substanțe nutritive antioxidante extrem de protectoare.

Uleiul de semințe de coriandru conține, de asemenea, până la 70% linalol, un terpenoid care are proprietăți antioxidante puternice și explică mirosul plăcut de coriandru.

Coriandrul, anti-alergic și antiinflamator

Frunzele de coriandru sunt, de asemenea, o comoară a flavonoidelor, polifenolilor și acizilor fenolici. Găsim în special quercetina, un flavonoid prezent și în ceapă, mere, nuci, broccoli și cunoscut în principal ca un antihistaminic natural (antialergic). La fel de impresionanți sunt acizii fenolici și alți nutrienți din coriandru, potrivit Consiliului Botanic American.

Formula anti-artrită

Frunzele de coriandru pot ajuta, de asemenea, la reducerea durerii la persoanele cu artrită, o proprietate atribuită vitaminelor A și C, acizilor fenolici și polifenolilor pe care îi conține.

În cartea sa Plante de bunăstare, marele medicină pe bază de plante, Michel Pierre recomandă următoarea formulă împotriva durerii articulare:

3 picături de ulei esențial de coriandru în 1 lingură de migdale dulci, masând zonele de tratat de două ori pe zi.

O altă opțiune este de a înmuia 50 g de semințe de coriandru într-un litru de ulei de măsline timp de 15 zile în plin soare. Apoi stoarceți și strecurați. Masați și articulațiile dureroase cu ulei.

Mănâncă-l cu fructe de mare

Coriandrul este uneori prezentat ca un instrument pentru eliminarea metalelor grele din corp, inclusiv a mercurului, care din păcate se găsește din ce în ce mai mult la peștii mari. Cu toate acestea, trebuie să fim mai atenți la acest lucru, deoarece nu există dovezi științifice care să susțină acest lucru.

Ceea ce putem spune cu certitudine este că studiile au arătat că consumul de alimente care conțin metale grele în același timp cu coriandrul reduce absorbția și toxicitatea acestor alimente. Prin urmare, combinația de fructe de mare și coriandru pare o combinație perfectă.

Sursa: pure-sante.info

Citește și: 5 beneficii ale masajelor cu pietre fierbinți

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *