Ce mâncăm la serviciu?

Ce mâncăm la serviciu?

Autor: Mariana Chelariu, nutriţie & dietetică

Ce mâncăm la serviciu? Răspunsul la această întrebare este unul simplu: ce îţi pregăteşti de acasă!

Ca să fii ferit de tentaţii alimentare nu tocmai potrivite, cel mai bine este să te organizezi şi să decizi, în cunoştinţă de cauză, ce va conţine prânzul tău. Meniul pentru birou nu trebuie să fie nici greu de realizat și nici scump.

Pentru a avea alegeri sănătoase trebuie să ţii cont de câteva reguli minime:

– nu pleca nemâncat de acasă pentru că foamea te va ajunge din urmă şi vei fi tentat să ronţăi orice;

– dacă simţi nevoia unei gustări, alege un fruct (nu mai multe), câteva migdale/nuci sau un pahar de iaurt;

– să nu mâncăm la serviciu făinoase: covrigi, covrigei, biscuiţi, prăjiturici, pufuleţi;

– refuză politicos orice „bunăvoinţă” culinară a colegilor;

– nu adăuga zahăr în cafea sau ceai; poţi folosi un îndulcitor natural (ştevia);

– consumă în mod constant apă pe parcursul zilei.

Sunt zile aglomerate în care pur și simplu nu ai timp să mănânci la birou, dar cunoşti bine faptul că dacă sari peste masa de prânz, spre seară te vei simţi epuizat și vei mânca orice, de multe ori alimente nesănătoase. Pentru a evita astfel de situaţii, îţi recomandăm să vii cu pacheţelul pregătit de acasă.

Ce luăm la pachet ca să mâncăm la serviciu?

Enumerăm câteva exemple:

– sandwich cu chiflă integrală, salată verde, ardei gras, castravete, telemea desărată;

– sandwich cu chiflă integrală, câteva bucăţi mai groase de mozzarela, rondele de roşii, frunze de busuioc;

– lipie libaneză cu piept de pui la grătar, salată verde, ardei gras, castravete;

– salată cu ou: frunze de spanac, frunze de salată verde, ardei gras, castravete, jumătate de avocado, 1-2 ouă fierte, câteva seminţe de bostan, lămâie;

– salată cu pui: varză albă, varză roşie, morcov dat prin răzătoare, piept de pui/curcan la grătar/cuptor, crutoane, dressing;

– salată cu somon: salată verde, rucola, ardei, castravete, file de somon afumat, lămâie;

– orez integral cu legume şi ciuperci sau piept de pui/curcan.

Nu este scump să sănătos mâncăm la serviciu. În realitate, este mai costisitor să comanzi mâncare. În plus, nu ştii ce mănânci, ce calitate au legumele şi carnea din mâncare, ce cantitate de ulei a fost folosită la preparare. Ideal ar fi să ai o pauză de 30 minute atunci când iei masa de prânz, ca să te bucuri de mâncare, relaxare şi deconectare.

Foto: pexels.com

www.marianachelariu.ro

Citeşte şi: 7 sfaturi dermatologice pentru începutul toamnei

One thought on “Ce mâncăm la serviciu?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *