Autism, importanța abilităților de imitație

Autism, importanța abilităților de imitație

Copiii cu tulburare de spectru autist nu au un proces natural de învățare. Ei nu pot învăța comportamente din propriile experiențe. Modelele comportamentale pe care alți copii le învață din propriile experiențe și abilități de învățare, copiii cu autism le pot dobândi prin terapie.

Modelarea rolului și imitația sunt elemente importante pentru procesele de învățare ale copiilor. Fiecare copil are un model. Cu toate acestea, abilitățile de imitație și modelarea rolurilor sunt mult mai importante pentru copiii cu autism. Prin urmare, pentru a putea să dobândească un anumit comportament, trebuie să imite. Copiii cu autism se luptă cu înțelegerea informațiilor abstracte, dar pot imita cu succes comportamentul care li se arată în timpul procesului de învățare.

Abilitățile de imitație sunt clasificate în funcție de abilitățile și comportamentul dorit a fi obținut. În acest scop, echipa noastră de specialiști determină printr-o evaluare complexă abilitățile pe care copilul trebuie să le dobândească. Mulți copii cu autism au, de exemplu, tulburări de limbaj. Nu sunt capabili să dobândească singuri practica vorbirii. La acești copii ar trebui să se utilizeze metoda de imitare a sunetului.

Dacă copilului îi lipsesc abilitățile comportamentale, mai mult decât limbajul, ar trebui utilizate practici funcționale. Cu toate acestea, acțiuni complexe, pot necesita timp. Scopul principal al acțiunilor funcționale este de a ajuta copiii să dobândească abilități motorii și autonomie personală.

Condiționarea operantă are un loc esențial în procesul de educație și recuperare a persoanelor cu autism. Aplicarea acestui principiu permite copilului să fie motivat pozitiv și procesul de învățare să se accelereze.

Copiii cu autism nu au activități educaționale normale. Este posibil să nu reușească să învețe singuri anumite funcții, tipare de comportament, limbaj și informații. Astfel, trebuie să aibă un model. Acesta este scopul abilităților de imitație. Copiilor li se prezintă un model de urmat și astfel dobândesc anumite funcții și abilități.

Echipa Papillon Clinique, include în programul terapeutic jocul de rol și imitația pentru facilitarea procesului de învățare al fiecărui copil. Imitația, permite socializarea pe lângă învățarea limbajului și anumite comportamente și funcții. Jocul este principalul instrument de învățare pe care îl utilizat în programul de terapie.

Este importantă implicarea părinților în procesul de recuperare deoarece imitarea comportamentelor părinților și reacțiile părinților față de aceștia sunt primele experiențe sociale ale copiilor. Așa construiesc relații cu ceilalți. Imitația nu accelerează doar procesul de învățare permite o relație socială cu terapeutul și contribuie la socializare. Se știe că persoanele care sunt reabilitate prin abilități de imitație dezvoltă abilități de comunicare. Părinții trebuie să cunoască aceste aspecte și să participe activ la procesul de recuperare alături de terapeuți.

Imitația este un mod eficient de învățare. Copiii cu autism își pot dobândi comportamentele imitându-și modelele. Când imitațiile devin constante, limbajul și abilitățile motorii vor fi permanente. De asemenea, ar fi mult mai ușor pentru copiii care învață prin imitație să descopere lumea.

Cu cât o tulburare de dezvoltare la copil este mai repede identificată și începe reabilitarea, cu atât rezultatele acțiunilor funcționale vor avea mai mult succes. Faceți acum o programare pentru evaluare!

Autor : Iren A. IONIȚA – Terapeut, specialist în recuperarea copiilor cu dizabilități și logopedie specială

www.papillonmedical.ro

Foto: Viktoria Borodinova

Citește și: Dispozitivele Lyapko, beneficii pentru sănătate

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *