8 beneficii de la cireşe

8 beneficii de la cireşe

Cu un aport caloric scăzut şi o concetranţie mare de vitamina A şi C, omega 3 şi omega 6, cireşele nu aduc doar o pată de culoare în regimul nostru alimentar. Acestea au numeroase proprietăţi valoroase pentru sănătate. Iată 8 beneficii ale consumului de cireşe:

Prevenirea bolilor de inimă

Cireșele pot ajuta la scăderea nivelului trigliceridelor și al colesterolului, doi factori care pot contribui la dezvoltarea bolilor de inimă. Consumul de suc de cireș ar ajuta, de asemenea, la reducerea tensiunii arteriale ridicate, potrivit unui studiu publicat în The American Journal of nutrition, din mai 2016, despre cireșele Montmorency, vișinele ușor acrișoare. Cercetătorii au arătat că antocianele din aceste vișine, care sunt antioxidanți puternici, ajută la scăderea tensiunii arteriale cu o medie de 7%.

Îmbunătățirea sănătății intestinale

Un studiu publicat în 2018 de Journal of Nutritional Biochemistry a dezvăluit că cireşele ar avea un impact pozitiv asupra microbiomului intestinal uman. În cauză, acțiunea lor benefică care stimulează creșterea bacteriilor bune.

Reducerea inflamației

Un studiu din 2013 publicat în Journal of Nutrition a analizat cireșele dulci și a descoperit că consumul acestui fruct dulce reduce inflamația în organism.

Combaterea atacurile de gută

Guta este un reumatism inflamator datorat unei supraabundențe de acid uric în organism, care se cristalizează în articulații și provoacă dureri severe. Cireșele conțin niveluri ridicate de antocianină, un antioxidant antiinflamator care poate ajuta la reducerea nivelului de acid uric. Conținutul ridicat de vitamina C poate contribui și la acesta. Acest beneficiu a fost demonstrat de un studiu publicat în 2014, din nou pe site-ul Montmorency: pacienții care suferă de gută și-au văzut riscul de convulsii redus cu 35%.

Un fruct cu un indice glicemic scăzut

Aceste fructe nu sunt foarte hiperglicemice, adică determină o ușoară creștere a zahărului din sânge atunci când sunt consumate. Antocianina antioxidantă prezentă în acest fruct roșu este direct legată de îmbunătățirea nivelului de insulină. Corpul este capabil să scadă glicemia mai rapid și mai eficient după masă. Consumați cu moderație bineînțeles și întotdeauna după sfatul medicalui în caz de diabet.

 Recuperarea medicală

Sucul de vișine ar ajuta la îmbunătățirea timpului de recuperare după exercițiu, la reducerea durerilor și durerilor și la afectarea musculară.

Îmbunătăţirea somnului

Conform cercetărilor recente, sucul de cireșe ar putea ajuta la extinderea somnului timp de aproape o oră și jumătate, fără efectele secundare.

Beneficii în timpul sarcinii

Consumul de vișine cu moderație în timpul sarcinii îmbunătățeşte fluxul de sânge către placenta.

Sursa: santemagazine.fr

Citeşte şi: Caisele, frumuseţe şi sănătate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *