5 remedii pentru picioarele umflate

5 remedii pentru picioarele umflate

Picioarele umflate de căldură sunt o problemă obișnuită de vară, în special în rândul femeilor. În acest articol, vă vom spune cinci pași pe care îi puteți face pentru a atenua și a evita această afecțiune.

1. Exerciții fizice pentru picioarele umflate de căldură

Deși căldura este un factor care provoacă oboseală și slăbește dorința de a face mișcare, trebuie într-adevăr înfruntată și încercată. Efectuarea exercițiilor corecte pentru extremitățile inferioare poate ajuta la compensarea acumulării de lichid.

Anumite mișcări repetitive ale picioarelor favorizează drenajul limfatic și venos. În acest fel, ele ajută sângele să revină prin sistemul circulator la inimă. Exercițiile fizice măresc și ritmul cardiac, care îți propulsează sângele din ce în ce mai rapid.

Pentru picioarele umflate de căldură, recomandăm:

  • Efectuați genuflexiuni.
  • Sărituri: Mișcarea fluidelor corporale este stimulată de sărituri. Le puteți face direct sau folosind trambuline.
  • Mișcări acvatice: simularea alergării în apă este un exercițiu interesant. De asemenea, ajută la răcirea membrelor inferioare.
  • Urcarea scărilor: pentru cei care locuiesc în blocuri, această metodă oferă posibilitatea de a fi efectuată zilnic evitând liftul.

2. Hidratare

Picioarele umflate de căldură răspund la acumularea de lichid în țesuturile membrelor inferioare, dar asta nu înseamnă că ar trebui evitată hidratarea. Mulți oameni cred din greșeală că, consumând mai puțină apă, previn stagnarea sau edemul. Dimpotrivă, un aport bun de lichide în timpul zilei stimulează producția de urină. Când rinichiul funcționează cât de repede ar trebui, sângele circulă mai bine. Lichidele își lasă apoi starea de stagnare pentru a reveni în inimă sau pentru a fi eliminate afară.

Prin urmare, recomandarea principală este să beți întotdeauna apă pură fără aditivi. Băuturile ionice pot fi folosite în anumite sporturi. Dar în niciun caz nu trebuie să vă hidratați în mod normal cu băuturi zaharoase, care pot fi contraproductive pentru umflarea picioarelor.

3. Ridicați picioarele

O măsură simplă, dar eficientă este ridicarea membrelor inferioare. Acționând împotriva gravitației care transportă fluide către picioare, gravitația forțează sângele să se întoarcă în inimă pentru a continua să curgă.

Picioarele pot fi ridicate în diferite momente ale zilei. De exemplu, puteți utiliza o bancă sau un alt scaun pentru a le poziționa. De asemenea, pot fi ridicate pe un perete, întinzând spatele pe podea într-o poziție care nu provoacă durere în coloana lombară.

Dacă, din motive de muncă, este necesar să rămâneți în aceeași poziție mult timp fără a vă putea mișca, sunt recomandate, de asemenea, mișcări mici care stimulează circulația, cum ar fi vârful vârfului.

4. Masaje și băi reci pentru picioarele umflate la căldură

Picioarele umflate la căldură pot beneficia, de asemenea, de masaje și băi reci. Unii recomandă combinarea masajului cu aromoterapia, pentru a promova relaxarea și a calma orice durere cauzată de acumularea de lichide.

Băile reci ameliorează, de asemenea, durerea. Amintiți-vă că sursa problemei este căldura. Pe aceeași linie ca aromoterapia, se recomandă comprese de oțet de mere aplicate pe membrele inferioare.

5. Reduceți sarea în dieta dumneavoastră

Reducerea sării în mese nu este doar o măsură pentru pacienții cu problem de inimă. Sarea este o substanță legată de lichide și capabilă să favorizeze retenția lor. Din acest motiv, consumul său mai redus are ca rezultat o acumulare mai mică de lichide.

Deci, nu trebuie doar să vă gândiți la sarea de masă care se adaugă la mâncarea pe care o preparați. Multe dintre alimentele procesate pe care le cumpărați sunt bogate în sodiu, datorită procesului de fabricație. Este esențial să citiți cu atenție etichetele.

Sursa: amelioretasante.com / Foto: pixabay.com

Citește și: Obligeana, forme de utilizare

One thought on “5 remedii pentru picioarele umflate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *